5 mīti par elektroauto

Dalīties ar citiem:

Kas ir elektroauto?

Arvien aktuālāks kļūst elektroauto jautājums. Lieki piebilst, ka tos uzskata par nākotnes automobiļiem, kas progresīvi iekaro tirgu. Pēdējo gadu laikā savu popularitāti iemanto elektriskie automobiļi. Tie nav aprīkoti ar iekšdedzes dzinēju, proti, tie ir 100% elektriski, nerada izmešus un tiek uzlādēti ar elektrību. 

5 mīti par elektroauto

Elektromobiļi mūsu ikdienā vairs nav nekas jauns, taču par tiem joprojām klīst daudz nepamatotu mītu. Mēs atspēkojam 5 visbiežāk sastopamos apgalvojumus par elektromobiļiem.

  1. Elektromobilis nav piemērots gariem braucieniem. Šis mīts ir pavadījis elektromobiļus kopš to ieviešanas. Ja sākumā tā patiesība, tad šodien elektromobiļu akumulatori neatkarīgi no modeļa ir krietni pavirzījušies uz priekšu un nobraukuma diapazons ir vidēji 450 km un vairāk. Tesla Model S šī gada sākumā tika izmēģināts jauns akumulators, ar kuru testa braucienā tika nobraukti gandrīz 1200 km (un mīnus grādos!).
  2. Elektromobiļi ir slikti vadāmi un lēni. Patiesība ir tāda, ka elektriskās automašīnas ir ātrākas nekā benzīna automašīnas. Elektromobiļa paātrinājums no vietas ir gandrīz momentāls, savukārt benzīna dzinējam vēlamā braukšanas ātruma sasniegšanai nepieciešams vairāk laika.
  3. Elektromobiļu uzturēšana ir dārga. Tā kā elektroauto ir dārgāki par iekšdedzes dzinēju automašīnām, tiek uzskatīts, ka arī uzturēšanas izmaksas ir augstākas. Faktiski elektriskajam transportlīdzeklim uzturēšanas izmaksas ir zemas – nepārsniedzot iekšdedzes dzinēju apkopšanas izmaksas. Elektromobiļiem ir ievērojami mazāk kustīgu un dilstošu detaļu, un tiem nav nepieciešama regulāra ātrumkārbas apkope un eļļas maiņa. Neraugoties uz to, ka elektrības cena gada laikā ir būtiski augusi, tāpat ir pieaugusi arī fosilā kurināmā cena. Pērkot elektrību, ir iespēja arī pašiem pielāgot cenu un uzlādēt akumulatoru naktī, kad elektrības cena ir lētāka.
  4. Elektriskās automašīnas nav “zaļākas”. Elektromobiļi diezgan daudz kritizēti par to, ka, lai gan braukšanas laikā tie neizdala izplūdes gāzes, akumulatori pēc lietošanas nonāk atkritumu poligonā, nodarot būtisku kaitējumu videi. Dažādi testi ir pierādījuši, ka pat pēc gandrīz 200 000 km nobraukuma elektromobiļi ir saglabājuši 75% no akumulatora ietilpības. Tesla īpašnieku apgalvojumi pierāda, ka pat pēc 300 000 km nobraukuma Tesla akumulatora kalpošanas laiks samazinās tikai par 10%. Elektromobiļu akumulatori ir pietiekami uzticami, lai bez nomaiņas paliktu darba kārtībā gadiem ilgi. Turklāt elektromobiļu akumulatorus var veiksmīgi izmantot atkārtoti saules un vēja elektrostacijās vai citu tehnisko ierīču izveidē.
  5. Elektromobiļu uzlādes infrastruktūra ir slikta. Vienlīdz ar elektromobiļu attīstību Latvijā, regulāri tiek palielināts uzlāžu skaits, kas līdz gada beigām Latvijā sasniedza 141 stacijas. Jaunatvērtās stacijas ir izvietotas reģionālo ceļu tīklā un apdzīvotās vietās. Sakarā ar noslogotību Rīgā un Pierīgā, galvaspilsētā un tās apkārtnē tiks uzstādītas papildus ātrās uzlādes punkti, kuros auto iespējams uzlādēt teju pusstundas laikā. Jaunas stacijas tiks atklātas arī lielajās Latvijas pilsētās.

Kur lādēt?

Elektromobiļu īpašnieki var uzlādēt auto arī savās privātmājās vai dzīvokļos (kur ir tāda iespēja). Tas notiek lielākoties pa nakti, kad ir lētāka elektroenerģija. Kā alternatīvs variants ir speciālas auto uzlādes sistēmas uzstādīšana. Auto uzlāde mājās notiek, sākot no dažām stundām, atkarībā no automašīnas modeļa un elektrības pieslēguma.

Ko izvēlēties – elektroauto vai hibrīdauto?

Izvēloties sev atbilstošu auto, būtu jāraugās pēc  nepieciešamības un apkārtnes, kā arī paša auto specifikas. Ja dzīvojat privātmājā, kurā iespējams automašīnu katru dienu uzlādēt, elektroauto var būt ļoti laba izvēle. Īpaši – ar pašreizējo valsts atbalsta programmu. Tomēr svarīgi ir pievērst uzmanību distancei, kuru iespējams veikt ar konkrētā elektroauto akmulatoru. Ja ikdienā jāveic lielāki attālumi, bet akmulators ir mazs, tā varētu kļūt par problēmu. Tā, piemēram, hibrīdauto vienmēr var ieliet degvielu un turpināt braukt. Elektroauto uzlādes punktu karti var aplūkot šeit.

Ņemot vērā visas priekšrocības un vispasaules attīstības tendences, var apgalvot, ka elektroauto ir nākotne, kas straujiem soļiem ienāk mūsu ikdienā. Šie auto kļūst arvien pieejamāki, ērtāki, uzticamāki un videi draudzīgāki.  Mobire autoparkā iespējams atrast auto nomai arī vairākus elektromobiļus. Ar mūsu autoparku varat iepazīties – nomas auto.

Berners

3 iemesli, lai autoparka pārvaldību nodotu profesionāļiem

Auto noma kļūst arvien populārāka izvēle gan privātpersonu, gan uzņēmumu vidū. Izmantojot ilgtermiņa auto nomas pakalpojumus, jūs saņemat visas priekšrocības, ko tie sniedz – mobilitāti, jaunu automašīnu bez pirmās iemaksas, regulāru tās maiņu uz jaunu, fiksētu ikmēneša maksājumu ar visām iekļautām izmaksām par auto izmantošanu (izņemot degvielu).

  1. Tiek samazinātas izmaksas. Nav jāalgo atsevišķs darbinieks, kas apkalpo uzņēmuma autoparku. Otrkārt, automašīnu iegāde līzingā ne vienmēr ir lētāka. Kā ilgtermiņa auto nomas sadarbības partneriem un lojāliem klientiem, mums tiek piedāvātas izdevīgākas cenas un dažādas atlaides auto iegādei.
  2. Izmaksas ir fiksētas. Degvielas uzpilde, riepu maiņa, apkope, remonts – jo vairāk automašīnu, jo vairāk dokumentu uzņēmumā, kas saistīti ar automašīnas izdevumiem. Pārskata iegūšana par izmaksām un to plānošana nākotnē var būt diezgan sarežģīta. Mobire auto noma aptver visus pakalpojumus vienā rēķinā, ko piestāda klientam ik mēnesi. Tas sniedz skaidrāku pārskatu par autoparka izmaksām un atvieglo budžeta plānošanu nākotnē.
  3. Autoparks tiek profesionāli apkalpots. Mobire auto nomas uzņēmuma komandā ir speciālisti, kuru pamatkompetence ir autoparka vadība. Balstoties uz profesionālo pieredzi, mums ir izstrādātas speciālas autoparku vadības sistēmas, kas veiksmīgi darbojas un sniedz rezultātu resursu optimizācijā. Vienlaicīgi pārvaldot daudzus autoparkus, speciālisti vienmēr spēj agrāk identificēt un novērst iespējamās problēmas un neefektivitāti vai arī no tām izvairīties pavisam. Autoparka vadības servisa klientam nav jāatrod piemēroti risinājumi izmēģinājumu un kļūdu ceļā, bet gan var paļauties uz speciālistu pieredzi un zināšanām.

Lasīt vairāk